top of page

Januaribokslut


Första månaden 2017 är redan slut.

Träningen har gått enligt plan även om jag fick hoppa över ett par pass i slutet av månaden när jag kände mig lite förkyld.

Känslan har varit att det har varit lite svårare att hålla uppe löpmängden nu när jag kör intervall- och Crossnature träning med Mindful Running.

När jag kollar i Strava ser jag att jag tränat 23 pass under januari. Det har gett en månadsmängd på 258 km och 4571 höjdmeter. Lite mer än januari förra året och helt i fas med mitt mängdmål på 3000 km för året.

Månaden har förutom 'kvalitetspassen' i Bokskogen bjudit på härliga löpningar i Skrylle, Söderåsens Nationalpark, Romeleåsen och några löpningar i Lund.

En löpning som etsat sig fast på näthinnan och som nästan avslutade månaden är upplevelselöpningen med Söderåsens FK i Skrylle. En fantastiskt förmiddag i ett magiskt rimfrostigt och soligt landskap längs Skåneledens 15 kilometers rundslinga.

Foto: Lena Eriksson och Lena Rothman


bottom of page