top of page

Det går åt rätt håll


Efter ett par veckors vila och rehab börjar det se ut som om jag ska kunna öka upp löpningen igen.

I tisdags var jag hos min naprapat och fick en sista(?) behandling av min ömmande hälsena. Lite stretch, massage och akupunktur och rådet att öka förnuftigt. Hoppas slippa bakslag nu. Bara några veckor kvar till Tjörnarparen. Undrar fortfarande vad jag har gett mig in på. 100km!!!

Nåja, lite träning kan ju inte skada om jag ska springa 10 mil :-)

I måndags blev det 20 km cykling på småvägarna i nårområdet. Sandby - Måryd - Torna Hällestad - Dalby - Sandby. Härligt i solskenet. Bonus med rådjursmöte på gamla banvallen mellan Torna Hällestad och Dalby.

Tisdagen bjöd på reflexlöpning med Sara och Lupita med Live, Love, Run. Korta sju km i den minsta skog jag sprungit i. Alnarpsparken bjöd på en 2,5 km lång slinga där vi följde reflexerna hit och dit, över spänger och broar och längs knixiga stigar. Kul och trevligt. Fick sällskap av Cilla och ca 40 st andra löpare.

På onsdagen bar det av på Skrylleslingans ca 15 km. Först varmt och gott i solskenet men när jag kom ut där vinden kom åt och solen gick i moln blev det iskallt. Ädå fint i skogen med alla höstfärger.

Torsdag kväll och det var dags för pannlamslöpning i Bokskogen med Lena, Max och Barbro. Tredje dagen på rad med löpning. Länge sedan det hände så jag hoppades på en riktigt lugn runda. Det blev lugnt men inte av de anledningarna som jag hoppats. Barbro hade ömma benhinnor och hälsenor så hon fick bestämma takten. Jag höll mig längst bak och njöt av de mjuka geggiga stigarna och de frasande löven. Det börjar bli lite karaktär på stigarna nu.

Fredag blir vilodag. Barnen kommer hem efter en utflykt till mormor i Täby under höstlovet.

I morgon, lördag, planerar jag att springa i skogarna kring Frostavallen. Ungefär halva slingan för Tjörnarparen, drygt 20 km.

Vila eller lite löpning på söndag kommer att avsluta den här första come back veckan efter den senaste skade- och rehabperioden. En perfekt uppstart och språngbräda för veckorna framöver.


bottom of page